Bilim

...

Dijital Öğrenme Projesi’nin 2. Toplantısı Çukurova Üniversitesinde Yapıldı

Dijital Öğrenme Projesi’nin 2. Toplantısı Çukurova Üniversitesinde Yapıldı

Avrupa Birliğinin Erasmus+ programı tarafından desteklenen “Covid-19 Sonrası Genel Eğitimde Dönüştürücü Dijital Öğrenme (Transformative Digital Learning in General Education Following Covid-19 - CovidTDL)" projesinin ikinci yüz yüze toplantısı Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) İletişim Fakültesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

 

Toplantıya Letonya Rezekne Academy of Technology’den Svetlana Iljına, Fundacja im. Zofii Zamenhof ‘dan Zbigniew Dabrowski, Adrian Maćkiewicz, Bartosz Goras ve KİM Merkez Müdürü ve Proje Ülke Başkanı Prof. Dr. Muzaffer Sümbül, Merkez Müdür Yardımcısı ve Proje Araştırmacısı Doç. Dr. Erdinç Ballı ve Merkez personeli Proje Araştırmacısı Rıfat Kolaşin katıldı.

 

Uzaktan Eğitim Dijital Yetenek Gelişimi Başlıklı Sunum Yapıldı

Önceden karara bağlanan araştırma sonuçları ve paydaşların edindiği verilerin karşılıklı masaya yatırıldığı toplantıda Ocak 2024’te Letonya’da yapılması planlanan toplantının yol haritası belirlendi.

Sonrasında, projenin Türkiye ayağında anket çalışmalarına katılan okullar ve öğretmenlerine ÇÜ İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda “Uzaktan Eğitim Dijital Yetenek Gelişimi” konulu bir sunum yapıldı. Sunum öncesi kısa bir bilgilendirme konuşması yapan Prof. Dr. Muzaffer Sümbül, proje ortaklarını tanıttı. İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Biriminden Doç. Dr. Devkan Kaleli de sunumunda uzaktan ve dijital eğitim konusunda ülkemizde uygulanan sistem hakkında detaylı açıklamalar yaparken, sunum sonrası proje ortakları ve katılımcılar arasında soru cevap yapılarak karşılıklı fikir alışverişinde bulunuldu ve sonrasında katılımcılara sertifikaları verildi.

 

Pilot Merkez Seçilen Okullar Ziyaret Edildi

Projenin Türkiye ayağının 2. Gününde ise, pilot merkez seçilen Seyhan Ziya Paşa Ortaokulu, Seyhan ÇEP Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Seyhan Bilim ve Sanat Merkezi proje ekipleri tarafından ziyaret edildi. Uzaktan eğitim konusundaki tecrübelerin, yaşanılan sorunların karşılıklı analiz edildiği ziyaretlerde okulların çözüm önerileri not edildi. Projenin son ve 3. gününde Türkiye ziyareti ve sahadan alınan verilerin değerlendirildiği bir toplantı daha yapan proje ortakları Ocak 2024’te Letonya’da yapılması planlanan yüz yüze 3. toplantıları sonrası Mart 2024’te projelerini tamamlamayı hedefliyor.

Proje tamamlandığında, öğretmenlerin uzaktan eğitimdeki dijital yeterliklerini ölçebilecek bir anket geliştirilerek Avrupa’nın 4 farklı ülkesinde genel eğitimdeki öğretmenlerin dijital yeterlilik ve okuryazarlık düzeyleri belirlenecek. Bu sayede söz konusu eksikliklerin giderilmesi için hazırlanacak olan el kılavuzu ve pilot eğitimler sonucunda uzaktan ve dijital eğitime entegrasyon tamamlanmış olacak.