Kampus

...

Matematik Öğretmenlerine Akademisyenlerden Robotik Kodlama Eğitimi

Matematik Öğretmenlerine Akademisyenlerden Robotik Kodlama Eğitimi

Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı tarafından TÜBİTAK 4005 “Robotik Kodlama ile Matematik Öğretiyorum” projesi gerçekleştirildi. Çeşitli üniversitelerden eğitmenler eşliğinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı dezavantajlı bölgelerde yer alan okullarda görev yapan 30 öğretmene matematik eğitimi ile robotik kodlama eğitiminin bütünleştirilmesine yönelik eğitimler veridi.

 

Öğretim üyesi Doç. Dr. Durmuş Aslan yürütücülüğünde gerçekleştirilen TÜBİTAK 4005 “Robotik Kodlama ile Matematik Öğretiyorum” projesi, Eğitim Fakültesi Dekanlığı-Hasan Ali Yücel salonundaki toplantıya Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Doğanay, bölüm öğretim üyeleri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.

 

30 Öğretmen Eğitim Aldı

Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Doğanay ve proje yürütücüsü Doç. Dr. Durmuş Aslan’ın açılış konuşmalarının ardından öğretmenlerle tanışma - kaynaşma etkinliği yapılarak Dr. İnanç Eti moderatörlüğünde drama uygulamaları gerçekleştirildi.

 

Proje uzmanları olarak Arş. Gör. Seval Ördek İnceoğlu, Arş. Gör. İrem Gürgah Oğul ve Arş. Gör. Meltem Emen’in görev yaptığı etkinlikte daha sonra Çukurova Üniversitesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Yaşare Aktaş Arnas ve Prof. Dr. Kamuran Tarım, Gazi Üniversitesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. İlkay Ulutaş, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi öğretim üyelerinden Doç. Dr. Maide Orçan Kaçan ve Hacettepe Üniversitesi öğretim elemanlarından Arş. Gör. Esma Eroğlu okul öncesi dönemde matematiğe ilişkin eğitimler yürüttü.

 

Robotik kodlamaya ilişkin ise Çukurova Üniversitesi Öğretim üyelerinden Prof. Dr. Ozan Şenkal, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emre Sezgin ve Özel Erdem Okulları öğretmenlerinden Vahit Koray Şenpekmezci eğitimler verdi.

 

Son olarak öğretmenler matematik bilgileri ile kodlama eğitiminin bütünleştirilmesine yönelik olarak proje ekibi tarafından hazırlanmış etkinliklere katılarak grup çalışmaları ile kendi ürettikleri etkinlikleri uygulama fırsatı buldu.