Kampus

...

Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünce Semineri

Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünce Semineri

Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde, Ithaca Üniversitesi’ ve ABD Adana Konsolosluğu Kültür Dairesi işbirliğiyle. “Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünce” seminerinin ikincisi gerçekleştirildi. Katılımcılar sertifikalandırıldı.

 

İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleşen seminerde ABD Ithaca Üniversitesi’nden, Medya Okuryazarlığı alanının yaratıcılarından olan Chris Sperry eğitimci olarak katıldı. Media Literacy and Critical Thinking başlığıyla İngilizce olarak sunulan ve profesyonel çevirmen aracılığıyla gerçekleşen seminere akademisyenler, lisans ve lisansüstü öğrencileri katıldı.

 

Prof. Dr. Çubukçu: “Medya Okuryazarlığını Öğrenmemiz Gerekiyor.”

Açılış konuşmasında Dekan Prof. Dr. Hatice Çubukçu “Artık günümüzde her modern insanı kuşatan, düşüncelerimizi hatta gündelik yaşam pratiklerimizi yönlendiren Medyanın, görünenin ötesinde bize hangi mesajları ilettiğini anlayabilmemiz için medya okuryazarlığını öğrenmemiz gerekiyor” diyerek medya okuryazarlığının önemine işaret etti.

 

Sperry: “Bir Mesajı Taşımak Üzere İşlev Gören Her Ortam Medyadır.”

İletişim uzmanı ve eğitimci olan Chris Sperry ise, “Medya okuryazarlığını gençlere bir alışkanlık olarak edindirmeliyiz” ifadesiyle sunumuna başladı. ABD’li gençlerin okul dışında kalan zamanlarının günde 9 saatini çeşitli medya biçimleri üzerinde geçirdiklerini belirten Sperry, “Medya dendiğinde salt basılı veya dijital iletişim ortamları akla gelmemelidir. Bir mesajı taşımak üzere işlev gören her ortam medyadır. Örneğin, haritalar, kitaplar, mağara çizimleri hatta para da bir medyadır. Bazen medyayı üzerimize giyeriz. Medya her yerdedir ama medyayı oluşturan kişi/ler ve onların bu mesajları hangi amaçlarla kimlere yönelttikleri görünmez” şeklinde konuştu.

Sperry, “Medya olmadan gençler kendilerini bu dünyaya katamaz, aktif bireyler olamazlar” diyerek,  medya okuryazarlığının gençlere, hatta tercihen çocukluktan başlayarak bir alışkanlık edindirilmesi gerektiğinin önemini vurguladı. Sperry, belli amaçlarla çeşitli medya formları üzerinden aktarılan ve bilinçli olarak farkına varmadığımız mesajların medya okuryazarlığı eğitimi sayesinde daha bilinçli bir şekilde algılanabileceğini ifade etti.

 

“Eleştirel Bakış Açısı Önemli.”

Sperry, çok çeşitli görsel örnekler aracılığıyla uygulamalı olarak sunduğu seminerinde medyanın mesajlarını gençlerin neden ve nasıl sorgulayabileceklerine ilişkin yöntemler sunarken eleştirel bakışın önemini vurguladı. Ülkesinde artık medya okuryazarlığı eğitiminin ilkokul düzeyine yöneldiğini aktaran Chris Perry, bunun salt Medya okuryazarlığı dersi üzerinden yapılmadığını; onun yerine tüm öğretmenlere bu bilincin kazandırılarak verilen her dersin pratiği içerisinde mesajı/bilgiyi sorgulayıcı böylelikle alt mesajları anlamaya yönelik yaklaşımların kazandırılmaya çalışıldığını ifade etti.

 

Etkinlik sonunda Dekan Prof. Dr. Hatice Çubukçu tarafından Chris Sperry’ye teşekkür belgesi takdim edildi ve katılan öğrencilere sertifikaları dağıtıldı.