Spor

...

ÇÜ BESYO Öğrencileri Engeliler İçin Spor Dersi Kapsamında 9 Ayrı Proje Hazırladı

ÇÜ BESYO Öğrencileri Engeliler İçin Spor Dersi Kapsamında 9 Ayrı Proje Hazırladı

Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Öğretmenlik ve Yöneticilik son sınıf öğrencileri "engelliler için spor" dersi kapsamında farklı bir çalışmaya imza attı. Son sınıf öğrencileri ders kapsamında yapılan 9 projeyi BESYO binasında sundu.

 

Dönem başında belirlenen proje konuları, toplam 87 öğretmenlik ve yöneticilik öğrencilerinden karma gruplar oluşturularak Dr. Öğretim Üyesi Gonca İnce koordinatörlüğünde öğrencilere dağıtılarak 14 hafta boyunca öğrenciler kendilerinin belirlediği Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerine giderek haftada 2 gün yaklaşık 60dk proje konularında çalışmalar gerçekleştirdi.        

 

87 BESYO Öğrencisi Ders Kapsamında 9 Farklı Proje Yaptı

Zihinsel Engelli Bireylerde Fiziksel ve Duyu Bütünleme Çalışmaları, Hemsball Sporunun Mental Retardasyonlu Bireylerin Denge ve Reaksiyon Becerileri Üzerine Etkisi, Zihinsel Engelli Bireylerde Sıçramanın Önemi ve Sıçrama Egzersizlerinin Etkileri, Down Sendromlu Bireyler için Yeni Bir Oyun “CİMBABOX”, Otizmli Bireylerin Yaşam Kalitelerine Sporun Etkileri, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda Tamamlayıcı Tedavi “Egzersiz ve Spor” Farkındalık Oluşturma, Mental Retardasyon ve Down Sendromlu Bireylerde Temel Becerileri Arttırıcı İstasyon Çalışmaları, Zihinsel Engelli Bireylerin Denge ve Koordinasyon Gelişimlerine Dansın Etkileri, Hafif Zihinsel Engelli Bireylerin Psikomotor ve Bilişsel Gelişim Düzeylerine, İstasyon konularını hazırlayan öğrenciler sunumlarını 15. hafta sonunda, poster sunumlar ile BESYO öğrencilerine ve öğretim elemanlarına sergiledi.

 

“Teorik Olarak Öğretilen Bilgilerin Uygulamaya Taşınmasını Amaçlıyoruz.”

Projenin amacını belirten Dr. Öğretim Üyesi Gonca İnce, teorik olarak öğretilen bilgilerin uygulamaya taşınmasını sağladıklarını ifade ederek şunları kaydetti;

 

“Dönem başında öğrencilere verdiğim bu proje ile öğrencilerin engelli bireyler hakkındaki önyargıları yok etmeyi amaçladık. Bir diğer amacımız ise engelli bireylerin performans ölçümlerinde test modifikasyonlarını yaşayarak öğrenmelerini sağlamaktı. Öğrencilerin diğer derslerdeki kazanımlarını (istatistik, grafik yapma, powerpoint hazırlama, poster hazırlama, broşür hazırlama, organizasyon sağlama, iletişim, özel antrenman bilgisi, performans ölçüm testleri vb) pekiştirmek istedik. Aynı zamanda sınıf içi ve proje sunum becerilerini arttırmayı hedefledik. Bu sırada engelli bireylere katkı sağladık. Yeni iş ortamlarını tanıma fırsatı oluşturduk. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinin BESYO öğrencilerini tanıma fırsatı yaratarak iş olanaklarını arttırmayı hedefledik.”